Коротка інформація про проект ЮНІСЕФ

«Сприяння соціальній згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході Україні».

Контекст

У 2016-2017 рр. ЮНІСЕФ реалізує проект «Сприяння соціальній згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході Україні». Один з компонентів проекту спрямовано на підтримку якісної дошкільної освіти у п’яти східних областях України: Дніпропетровській, Харківській, Запорізькій, Донецькій та Луганській.

Війна та криза, які тривають в Україні, призводять до переміщення великої кількості людей всередині країни та загострення соціальних і економічних проблем. Вплив кризи найсильніше проявляється у східних областях, особливо у Донецькій та Луганській, а також у Харківській, Дніпропетровській, Запорізькій областях та в усій Україні. В Україні майже не сформована культура діалогу між батьками та адміністрацією і вихователями дитячих садочків. Ця ситуація, особливо у поєднанні з підвищенням рівня домашнього насильства, зловживання наркотичними речовинами та загостренням інших соціально-економічних проблем, пов’язаних з кризою, суттєво позначається на спроможності дитячих садочків працювати з проблемами, які постають перед дітьми.

Якісна дошкільна освіта

Проект«Садочок-простір дружній до дитини» сприятиме підвищенню рівня знань та навичок співробітників дитячих садочків, підвищенню обізнаності батьків із важливістю різних складових раннього розвитку дітей та поліпшенню діалогу між батьками та вихователями і адміністрацією дитячих садочків. Загальна мета цієї діяльності – посилити загальну життєздатність суспільства. Протягом грудня 2016 р. – квітня 2017 р. Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» спільно з Києво-Могилянською академією проведуть низку тренінгів для розбудови життєвих навичок вихователів дитячих садків та батьків для створення емоційно безпечного і комфортного інклюзивного середовища для навчання. Це дозволить забезпечити умови для створення спільноти дітей, де кожного і кожну поважають і цінують, де панує позитивне ставлення до відмінностей та атмосфера взаємної підтримки.

Вихователі та адміністрація дитячих садочків матимуть кращі навички щодо дружнього до дитини та інклюзивного навчання, у тому числі щодо розвитку позитивної самооцінки, навчання дітей, як виражати свої почуття, справлятися зі стресом та емоціями, важливості самостійної гри, вирішенню конфліктів та протидії цькуванню. Навчальні заняття для батьків допоможуть поліпшити їхні життєві навички щодо позитивної комунікації з дітьми, діалогу та залучення, а також взаємодії з дитячими садочками.

Загальна мета проекту – розвинути компетенції вихователів дитячих садочків у п’яти областях України, щоб вони могли розвивати описані вище навички у дітей. Проект буде проводитися одночасно із роботою з ремонту дитячих садочків, яку ЮНІСЕФ проводить у цільових навчальних закладах у населених пунктах, які найбільше постраждали від конфлікту.

Залучення представників місцевих управлінь освіти, інститутів підвищення кваліфікації та педагогічних ВНЗ у цих областях дозволить забезпечити подальшу методичну підтримку для вихователів дитсадків, а також сприятиме розповсюдженню найкращих практик в областях.

Основні завдання

Семінари для вихователів та адміністрації дитячих садочків, представників місцевих управлінь освіти та інститутів підвищення кваліфікації у Дніпропетровській, Харківській, Запорізькій, Донецькій та Луганській областях:

· 2 600 вихователів з 804 дитячих садочків пройшли навчання для використання найкращих практик інклюзивної освіти під час роботи з 3-5-річними дітьми;

· Підготовлено 57 національних тренерів, які будуть проводити 2-денні тренінги для вихователів дитсадків;

· Щонайменше 20 представників місцевих управлінь освіти та інститутів підвищення кваліфікації зможуть надавати методичну підтримку вихователям дитсадків та сприяти розповсюдженню найкращих практик в областях.

Кiлькiсть переглядiв: 479