Особлива увага - особливим дітям

В Україні з кожним роком збільшується кількість дітей з психофізичними особливостями.

За даними статистики на 10 000 дітей в середньому 5-10 страждають аутизмом, з синдромом Дауна народжуються близько 400 дітей на рік, а на 1000 новонароджених немовлят припадає від 2,5 до 5,9 випадків ДЦП.

/Files/images/image002.jpgТакі діти вимагають своєчасної допомоги та соціальної підтримки з боку лікарів, педагогів та суспільства.

У Чугуївському дошкільному навчальному закладі (яслах-садку)№12 виховується п’ятеро дітей з особливими потребами, які мають такі діагнози, як синдром Дауна, атипичний аутизм, ЗПР.

Для дітей з особливостями розвитку в закладі запроваджено навчання за методикою видатного італійського педагога М.Монтессорі. Ця методика дозволяє здійснювати індивідуальну корекційну роботу з вихованцями відповідно до відхилень у розвитку.

Сьогодні в корекційній роботі з такою категорією дітей широкого використання набула анімалотерапія, а саме один із її видів - дельфінотерапія. Дельфінотерапія є альтернативним, нетрадиційним методом психотерапії, де в центрі психотерапевтичного процесу перебуває спілкування людини й дельфіна.

Завдяки підтримці народного депутата України Д.Шенцева у серпні 2012 року вихованці Чугуївського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №12 мали змогу пройти курс дельфінотерапії у Харківському дельфінарії «Немо». В терапії брали участь не прості дельфіни, а спеціально навчені,які володіють особливим відношенням до дітей.

При контакті дитина-дельфін останній виступає як природний ультра- і інфразвуковий сонар. Ультра і інфразвук – це те, за допомогою чого дельфіни спілкуються між собою, однак саме ця властивість дивовижних тварин робить їх справжніми лікарями. Внаслідок невимушеного контакту з тваринами у пацієнтів відбувається стимуляція кори головного мозку з відповідним позитивним ефектом.

Під час проведення дельфінотерапіі діти отримали необхідний комплекс фізіологічних і психологічних механізмів впливу на організм. Важливим етапом роботи було формування емоційної стійкості, а також розвитку навичок саморегуляції та самоконтролю поведінки.

Останнє було обумовлено ультразвуковими хвилями,що надходять від дельфіна, які сприяли виділенню з клітин дітей ряду біологічних речовин, зокрема нейроендорфінов ( «гормонів радощів»), що забезпечило поліпшення загального стану дітей.

Особливе місце в роботі з дітьми відводилось встановленню контакту з ними, /Files/images/image004.jpgактивізація ії психічної діяльності і довільно регульованих форм поведінки. На вирішення цих завдань проводилися спеціальні ігротерапевтичні заняття, спрямовані на стимуляцію психічної активності дитини. Система корекційної роботи включала в себе спеціальну роботу щодо подолання дитячих страхів. З цією метою тренери використовували ігрову терапію, а саме прийом «десенсибілізації», тобто поступового «звикання» до лякаючого об’єкту. Фізичні вправи , що викувалися з дітьми, піднімали їх активність та знімали патологічну напругу.

«Спілкування» з дельфінами забезпечило позитивний ефект закріплення у дітей позитивних моделей поведінки. Також діти опанували новий вид діяльності - самостійне плавання з дельфінами, що сприяло розвитку самостійності, кращої активності, бадьорості.

Багато радощів та позитивних емоцій викликало в дітлахів «спілкування» з дельфінами. Діти мали змогу пограти з ними у м’яча, покидати кільця, разом з інструктором побувати у ролі дирижерів, на що дельфіни відповідали їм дружнім "співом".

Та найбільше вражень особливі дітки отримали від плавання з дельфінами у басейні. Спеціалістами та батьками був виявлений позитивний вплив терапії на психічний та фізичний стан дітей. Так, після проходження курсу дельфінотерапії зникли почуття тривоги, страху під час сну, діти стали більш активними . У всіх дітей після курсу покращилось мовлення, з’явились нові звуки та навіть слова.

/Files/images/image006.jpgВзагалі у всіх дітей мова стала голоснішою, звуковимова більш чітка та зрозуміла, заняття з логопедом стали більш ефективними. Також у дітей з’явився пізнавальний іетерес до продуктивних видів діяльності. Батьки та лікарі відмічають, що діти стали більш спокійними, уважнішими, стали частіше посмиіхатися. Спостерігаючи за дітьми в ДНЗ, ми відмічаємо, що діти з особливостями розвитку стали більш активні, зникла розтратованість, прояви агресії. У дітей з’явилась потреба у спілкуванні з одноліткамти та вихователями, вони прагнуть до успіху, пізнання світу.

В 2015/2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОУІ В ЗАКЛАДІ ВІДКРИТО ІНКЛЮЗИВНУ ГРУПУ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ.

Кiлькiсть переглядiв: 698