Музичний керівник:

Колісниченко Валентина Семенівна

Тема творчої роботи: «Використання здоров’язберігаючих технологій музики у музичному вихованні»/Files/images/10/im002.jpg

Закінчила: Харківський державний педагогічний інститут ім. Г.Сковороди

Освіта: повна вища

Стаж роботи: 30 років

Музика володіє можливостями дії не тільки на дорослих, але й на дітей дошкільного віку.

Більше того, і це доведено, навіть внутрішньоутробний період надзвичайно важливий для подальшого розвитку людини: музика, яку слухає майбутня мати, робить позитивний вплив на самопочуття дитини, що розвивається (можливо, і формує його смаки і переваги).

З сказаного можна зробити висновок про те, наскільки важливо створювати умови для формування основ музичної культури дітей дошкільного віку.

Основні завдання музичного виховання:

1. Розвиток музичних і творчих здібностей (з урахуванням можливостей кожного) за допомогою різних видів музичної діяльності;

2. Формування початкової музичної культури, сприяння формуванню загальної духовної культури.Успішне рішення перерахованих завдань залежить від змісту музичного виховання, перш за все - від репертуару, що використовується, методів і прийомів навчання, форм організації музичної діяльності та ін.

В дитині важливо розвивати все краще, що закладено в ній від природи, враховуючи схильності до певних видів музичної діяльності, на основі різних природних задатків.

Музичні здібності дітей виявляються у кожного по-різному. У деяких вже на першому році життя всі три основні здібності - відчуття ладу, музично-слухові уявлення і відчуття ритму виражаються достатньо яскраво, швидко і легко розвиваються і це свідчить про музичність; у інших це все виражається пізніше і важче.

Найбільш складно розвиваються музично - слухові уявлення - здатність відтворювати мелодію голосом, точно інтонуючи або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дітей ця здатність виявляється лише в 5 років. Але відсутність раннього прояву здібностей не є показником слабкості, або, тим більше, відсутність здібностей. Велике значення має те оточення, в якому росте дитина (особливо в перші роки життя). Ранні прояви музичних здібностей спостерігаються, як правило, саме у дітей, які одержують достатньо збагачених музичних вражень.

Основною формою музичної діяльності в дитячому садку є заняття, які передбачають не тільки слухання музичних творів, доступних для сприйняття малюками, навчання їх співу, рухам в музичних іграх і танцях, але і навчанню їх грі на дитячих музичних інструментах. Інтерес до оркестру дитячих музичних інструментів, як засобу музичного виховання, був великим. Видатні музиканти- просвітителі Б. Асафьев, Б. Яворській, австрієць До. Орф підкреслювали значення активних форм музичної діяльності дитячого оркестру, як основи елементарної музичної практики і розвитку дітей. Велике значення оркестру дитячих інструментів надавали і творці діючої у нас системи музичного виховання дітей дошкільного віку.

Першими інструментами для дітей були: ксилофон і металофон. При навчанні дітей грі на цих інструментах користувалися системою запису нот. В союзі з майстрами-умільцями В. Рахманіновим, В. Бодровим та ін., Н. Метлов в 1941-1942 р. створив металофон з точною і стійкою настройкою, приємним звучанням. На сучасних ксилофонах і металофонах зображуються назви звуків і їх розташування на нотному стані. Граючи на таких інструментах, діти практично засвоюють елементи музичної грамоти.

Галерея "Музичні заняття"Галерея "Музичні заняття"

Кiлькiсть переглядiв: 24